Czym są rozpoznawalne grafiki? Niczym innym jak postami, po których od razu można rozpoznać treści, do jakiego autora należą spośród obserwowanych.

Oczywiście nie mam na myśli, tylko typowej grafiki. Tak samo dzieje się ze zdjęciami i ich obróbką. Niektórzy mają tak charakterystyczny styl, że nie sposób ich przeoczyć w tłumie. Jest kilka trików, dzięki którym Ty również możesz mieć rozpoznawalną grafikę mimo wielu innych osób zabiegających o uwagę.

Rozpoznawalne grafiki

Logo

Może o logo ciężko było wtedy mówić, ale był moment, kiedy sporo twórców umieszczało na zdjęciu znak wodny ze swoim podpisem. A gdyby to trochę dopracować? Umieszczanie logo (lub logotypu) na zdjęciu lub grafice jest pomysłem na bycie rozpoznawalnym. Można to fajnie ograć, ale łatwo z tym przesadzić.

Na pewno, jeżeli ma być to charakterystycznym elementem, nie może być znakiem wodny. Lepiej, aby logo znalazło się gdzieś w rogu i nie zasłaniało tego, co na zdjęciu czy grafice jest najważniejsze.

Propozycje uzycia logo.

Charakterystyczny element

Coraz więcej twórców w dzisiejszych czasach ma kilka szablonów grafik, które konsekwentnie używane, są bardzo rozpoznawalne. Często znajdują się tam jakieś charakterystyczne elementy graficzne, niekoniecznie logo. Użyte elementy są ze sobą spójne i to nie tylko w obrębie jednej grafiki.

Co też jest znakiem naszych czasów, nie trzeba od razu zatrudniać całego sztabu ludzi, aby taką paczkę mieć na swój użytek. Są bardzo proste w dostosowywaniu, więc nie trzeba mieć grafika na każde zawołanie, aby stworzyć kolejny post. Można zaoszczędzić i nadal wyróżniać się z tłumu.

Charakterystyczny element w grafikach.

Zdjęcia

Mowa o stylu, który bardzo głośno, ale zarazem nie nachalnie krzyczy, do kogo należy. Zauważ ilu twórców ma lub szuka pasującej do siebie kolorystyki, aby była od razu kojarzona. Tak samo jest ze sposobem obórki zdjęć. Bo obróbka to nie tylko kolory, to również np. dodanie jakiegoś elementu. Styl to oczywiste również takie elementy jak kadrowanie, czy to, co na zdjęciu najczęściej się znajduje.

Jeżeli nie koniecznie wiesz, o co chodzi ze spójnością, Podejrzyj, jak radzą sobie inni. Bo dla mnie np. nie tylko kolorystyka jest spójna. Oczywiście jest bardzo charakterystycznym elementem, który od razu przyciąga oko, ale… Spójna może być też tematyka zdjęć. Różne kolory, różne kadry, ale prawie zawsze nawiązujące do konkretnego tematu naszej działalności.

Sama mam problem z kolorystyczną spójnością zdjęć. Fotomontaże są na tyle specyficzne, że aż żal mi zawsze obrabiać tak samo zdjęcia. Z drugiej jednak strony same manipulacje ze zdjęciami są charakterystyczne i dość spójne. Jest to typowym nawiązaniem przy wielu publikacjach do głównej tematyki.

Kolory

Z jednej strony kolorystyka na zdjęciach, z drugiej ta bardziej osławiona na grafikach, czyli kolor charakterystyczny dla naszej marki. Bardzo mi się podoba to, jak ktoś jeszcze na zdjęciu dodaje element w danym kolorze np. poprzez strój.

Gdzieś tam przewija się u mnie sporo treści, ale nie potrafię przeoczyć żółtych akcentów Joanny Ceplin. Bardzo fajnie przerobiła „czarny piątek”, aby pasował do jej koloru. Ten żółty kolor przewija się nie tylko na wszystkich grafika, ale również na zdjęciach, np. przez coś żółtego w stroju.

Charakterystyczny kolor w grafikach.

Tu się przyznam, że próbowałam swoich sił z kolorem pomarańczowym, kiedy królował u mnie lis. Pewnie bym to dalej ciągnęła, ale wybrałam dość niefortunny odcień. Oczywiście szukałam innych, ale chyba miałam wtedy za mało odwagi na coś ostrego, a teraz? Chyba już nie do końca pasuje.

Font

Dla mnie kwestia charakterystycznego kroju pisma jest obecnie bardziej teoretyczna niż praktyczna. Nie przeczę jednak, że konsekwentne używanie jakichś fontów nie stanie się rozpoznawalne. Mam tylko problem, że ten dobór idzie trochę za bardzo z trendami. Sama też temu uległam, więc nikogo nie ganię.

Zauważ, ile teraz jest elementów bazujących na odręcznym piśmie. Jasne, że jest to charakterystyczne, ale mam wrażenie, że coraz ciężej znaleźć taki krój, który mocno wyróżni się na tle konkurencji. Chodzi mi o to, aby nie bazować tylko na rozpoznawalnym foncie. Jeżeli chcesz, niech będzie tym głównym elementem, ale warto dodać do niego np. charakterystyczny kolor. Takie połączenie jest krzykiem, ale głowa od niego nie rozboli.

Patrząc z boku na pomysły na rozpoznawalne grafiki, mam wrażenie, że ciężko stworzyć je bazując tylko na jednym z wymienionych elementów. Mamy taką ilość informacji, tak mało czasu, że łatwo coś przeoczyć w tłumie.

Czym są dla Ciebie rozpoznawalne grafiki? Chętnie rozszerzę powyższą listę, jeżeli sama coś przeoczyłam. O tej ilości informacji wspominałam.

PS. Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu charakterystycznych grafik, napisz, chętnie pomogę. A już po nowym roku w sklepie ukażą się pół produkty, czyli tańszy i szybszy sposób na rozpoznawalne grafiki.

0 0 vote
Article Rating